• Pradžia
  • >
  • Projekto Nr. 06.1.1–TID–V–501–01–0011 „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Kelio ruožo Vilnius–Kaunas rekonstravimas. Saugaus eismo priemonių įrengimas“

Projekto Nr. 06.1.1–TID–V–501–01–0011 „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Kelio ruožo Vilnius–Kaunas rekonstravimas. Saugaus eismo priemonių įrengimas“

2024 06 10

AB „Via Lietuva“ (ankstesnis pavadinimas – Lietuvos automobilių kelių direkcija) ir VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra 2019 m. gruodžio 2 d. pasirašė projekto Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0011 „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Kelio ruožo Vilnius–Kaunas rekonstravimas. Saugaus eismo priemonių įrengimas“ sutartį. Sutartyje buvo numatyta projekto finansavimui skirti iki 29 935 624,11 Eur Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo) lėšų. Bendra projekto vertė – 42 710 938,99 Eur.

Projekto tikslas – plėtoti ir tobulinti TEN-T kelių tinklą, įgyvendinant eismo saugos ir aplinkos apsaugos priemones.

Transeuropinio transporto tinklo TEN-T kelias E85 per Lietuvos teritoriją praeina magistraliniais keliais A15 Vilnius–Lyda ir A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Kelias A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda sudaro didžiąją IXB transporto koridoriaus dalį ir yra svarbiausia šalies transporto arterija tarp Rytų ir Vakarų. Kelio A1 ruožas nuo 10,0 iki 95,0 km yra pagrindinė jungtis tarp didžiausių Lietuvos apskričių ir jų centrų – Vilniaus ir Kauno miestų, taip pat jis kerta 5 savivaldybių teritorijas: Vilniaus m. sav., Trakų r. sav., Elektrėnų sav., Kaišiadorių r. sav. ir Kauno r. sav.

Magistralinio kelio A1 ruožas nuo 10,0 iki 95,0 km pasižymi ypatingai dideliu transporto priemonių srautu, todėl siekiant užtikrinti sklandų visų transporto priemonių judėjimą šiuo kelio ruožu, buvo įdiegtos inovatyvios saugaus eismo organizavimo priemonės, kurios sudarė galimybes padidinti leistiną greitį iki 130 km / val., ir tuo pačiu užtikrinti saugias ir patogias eismo sąlygas, atitinkančios transporto srauto intensyvumą bei tarptautinius standartus.
Projekto įgyvendinimo metu buvo įrengtos šios kompleksinės eismo saugumo priemonės:

1) apsauginių atitvarų įrengimas;
2) tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų įrengimas;
3) kelio ruožo rekonstravimas, pakeičiant greitėjimo ir lėtėjimo juostų parametrus;
4) Gariūnų požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimas;
5) Dėdeliškių požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimas;
6) Skirmantiškių požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimas;
7) Strošiūnų požeminės pėsčiųjų perėjos kartu su lengvųjų automobilių pravažiavimu įrengimas;
8) Jakštonių požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimas;
9) Kaišiadorių skirtingo lygio sankryžos rekonstravimas.

Projekto įgyvendinimas prisidėjo prie patrauklios aplinkos kūrimo, turėjo teigiamą įtaką Lietuvos ekonominei plėtrai, pagerino Vilniaus m. sav. (Panerių ir Grigiškių seniūnijų), Trakų r. sav. (Lentvario seniūnijos), Elektrėnų sav. (Vievio, Elektrėnų, Kietaviškių, Gilučių seniūnių), Kaišiadorių r. sav. (Žiežmarių apylinkės ir Rumšiškių seniūnijų), Kauno r. sav. (Neveronių ir Karmėlavos seniūnijų) gyventojų susisiekimą. Be to, sumažinti skirtumai tarp mažiausiai ir labiausiai išsivysčiusių kaimyninių regionų, o Lietuvos bei tarptautinio tranzitinio automobilių eismo dalyviams sumažėjo kelionių laiko sąnaudos, pagerėjo eismo sauga.