- Pradžia
- >
- Tvarumas
Tvarumas
AB „Via Lietuva“ ESG sritys ir tikslai
Taikydama ESG (aplinkos apsauga, socialinė sritis ir valdysena) strategiją, AB „Via Lietuva“ ne tik patikėjimo teise reguliuoja kelių sistemą, bet tiesia kelią tvariai ir atsakingai ateičiai. Sutelkdami dėmesį į aplinkos priežiūrą, socialinį poveikį ir tvirtą valdymą, siekiame kurti vertę ir savo akcininkams, ir visai visuomenei.
Aplinkos apsauga
AB „Via Lietuva“ vykdydama valstybinės reikšmės kelių priežiūrą ir plėtrą, siekia mažinti savo veiklos neigiamą poveikį aplinkai. Diegdama pažangius sprendimus ir laikydamasi visuotinai priimtų aplinkosaugos standartų, ji įvertina savo ir suinteresuotų šalių veiklų poveikį aplinkai. Įmonė deda pastangas skatinti tvarų vystymąsi ir taršos prevenciją, įgyvendindama projektus, kurie mažina aplinkos taršą ir taupo gamtos išteklius. Be to, ji aktyviai skatina darbuotojus įsitraukti į socialiai atsakingą veiklą ir įgyvendinti socialinius bei aplinkosaugos projektus, siekdama tapti pavyzdžiu kitoms įmonėms. Verta išskirti, kad projektai, vykdomi vystant pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą, triukšmo mažinimo ir kitos infrastruktūros vystymą yra Via Lietuva pareiginės veiklos. Tačiau net ir tokiu atveju, jos yra svarbios siekiant tvarumo tikslų ir svariai prisideda prie aplinkosaugos srities vystymo, per ŠESD (šiltnamio efektą sukeliančios dujos) mažinimą, bioįvairovės saugojimą ir žiedinės ekonomikos kūrimą.
Siekdama vykdyti aplinkos apsaugos vystymo projektus, „Via Lietuva“ susitelkė į 4 veiklos sritis.
Strateginiai triukšmo žemėlapiai
2021 metai
Praėjus 5 m., Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo nustatyta tvarka 2022 m. atnaujinti strateginiai triukšmo žemėlapiai, sudaryti ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožams. Tai – valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriais per metus važiuoja daugiau kaip 3 milijonai transporto priemonių ir kurie nepatenka į Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus aglomeracijų teritorijas. Žemėlapiai parengti 858,36 km ilgio pagrindinių kelių tinklo aplinkoje 2021-2026 metų laikotarpiui.
Atnaujintai pagrindinių kelių strateginio triukšmo kartografavimo informacijai pritarė Triukšmo prevencijos taryba, informacija patvirtinta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. 3-556.
Strateginio triukšmo kartografavimo tikslai:
– įvertinti ir valdyti kelių eismo sukeliamą triukšmą;
– informuoti visuomenę, valstybės institucijas, rengti ataskaitas Europos Komisijai;
– naudoti, taikyti, rengiant teritorijų planavimo dokumentus, projektuojant objektus.
Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių skaitmeniniai žemėlapiai yra skelbiami Lietuvos erdvinės informacijos portale (http://www.geoportal.lt):
– paieškos frazė: “Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių strateginis triukšmo žemėlapis”;
– žemėlapių priežiūros nuoroda:
2016 metai
Jau trečią kartą kartografuotas pagrindinių kelių triukšmas. 2017 m. antrą kartą parengti pagrindinių kelių, kurie yra ne aglomeracijose ir kuriais per metus važiuoja daugiau kaip 3 milijonai transporto priemonių, ruožų strateginiai triukšmo žemėlapiai. Pagrindinių kelių tinklo ilgis 749,29 km.
Pagrindinių kelių strateginiai triukšmo žemėlapiai parengti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ir kitais Lietuvos bei Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimais ir rekomendacijomis.
2017 m. birželio 1 d. pagrindinių kelių strateginiai triukšmo žemėlapiai buvo pristatyti Triukšmo prevencijos tarybos posėdyje. Taryba jiems pritarė.
Susisiekimo ministras 2017 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 3-295 „Dėl strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo“ patvirtino pagrindinių kelių strateginius triukšmo žemėlapius.
Vadovaujantis Pirminės ir suvestinės triukšmo valdymo informacijos teikimo Triukšmo prevencijos tarybai, valstybės ir savivaldybių institucijoms bei asmenims taisyklėmis, patvirtinto-mis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1305 (2017 m. sausio 18 d. nutarimo Nr. 47 nauja redakcija), teikiame informaciją apie parengtų pagrindinių kelių strateginių triukšmo žemėlapių rezultatus.
Pagrindinių kelių strateginių triukšmo žemėlapių rezultatų santrauka
Triukšmo prevencijos veiksmų planai
2024-2028 metai
Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo nustatyta tvarka parengtas tęstinis Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių (NAPK) triukšmo prevencijos veiksmų planas 2024-2028 m.. NAPK (858,36 km) – valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriais per metus važiuoja daugiau kaip 3 mln. transporto priemonių ir kurie nepatenka į Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus aglomeracijų teritorijas. Planas parengtas pagal strateginius triukšmo žemėlapius (skelbiami Lietuvos erdvinės informacijos portale http://www.geoportal.lt), patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. 3-556. Už planą atsakinga institucija: AB „Via Lietuva“ (buvęs pavadinimas – AB Lietuvos automobilių kelių direkcija), Kauno g. 22, LT-03212 Vilnius. Konsultacijos su visuomene vyko nuo 2023 m. gruodžio 30 d. iki 2024 m. sausio 31 d. Viešas visuomenės supažindinimas su plano projektu vyko hibridiniu būdu (gyvai ir tiesiogiai transliuojant internetu) 2024 m. sausio 31 d. AB „Via Lietuva“ patalpose ir internetinės vaizdo transliacijos būdu. Planas patvirtintas AB „Via Lietuva“ generalinio direktoriaus 2024 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. VE-80.
2024-2028 m. ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planas
Kontaktinis asmuo: Planavimo ir projektavimo priežiūros skyriaus projektų vadovė Jolanta Nemaniūtė-Gužienė, tel. + 370 696 82 862, el. p.
2019-2023 metai
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) vadovaudamasi Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu, Triukšmo prevencijos veiksmų planų sudarymo ir patvirtinimo bei juose nustatytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. balandžio 4 d. nutarimu Nr. 321 „Dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinimo“ ir įgyvendindama 2019–2023 m. valstybinės reikšmės automobilių kelių triukšmo prevencijos strategiją, patvirtintą Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2008 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-165, informuoja apie patvirtintą 2019–2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planą.
2019–2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planas, kurį Kelių direkcijos užsakymu sudarė UAB „Sweco Lietuva“, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2018 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-162 „Dėl 2019-2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų plano“.
2019–2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planas
Socialinė gerovė - eismo sauga
Saugumas keliuose yra esminis AB „Via Lietuva“ ESG strategijos socialinės veiklos aspektas. Visų eismo dalyvių – automobilių, dviračių, elektrinių paspirtukų ir kt. transporto priemonių vairuotojų, pėsčiųjų, keleivių – saugumo užtikrinimas yra mūsų interesas, labai svarbus bendros gerovės ir gyvenimo kokybės bendruomenėse užtikrinimui.
Geroji valdysena
AB „Via Lietuva“ veikla grįsta gerosios valdysenos principais, įskaitant santykį tarp akcininko, valdybos, vadovų tarybos bei suinteresuotųjų šalių.
AB „Via Lietuva“ veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 1052 „Dėl valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, nustatančiais valstybės valdomų įmonių veiklą, taip pat valstybės biudžeto lėšų, skirtų Bendrovės programai „Transporto ir ryšių politikos įgyvendinimas“ vykdyti, naudojimo sutartimi ir kitomis sutartimis, reglamentuojančiomis valstybės biudžeto lėšų naudojimą.
AB „Via Lietuva“ įgyvendinama geroji valdysena padeda kurti skaidrų, tvarų verslą, kartu skatindama visos ekonomikos progresą. Daugiau informacijos apie gerosios valdysenos principus čia