• Pradžia
  • >
  • Projektas Nr. 101157195–23–LT–TM–VKKRD–CEF–T–2023–MILMOB „TEN–T kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda plėtra (tilto per Krunos upę, esančią A1 kelio 87,335 km, rekonstravimas)“

Projektas Nr. 101157195–23–LT–TM–VKKRD–CEF–T–2023–MILMOB „TEN–T kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda plėtra (tilto per Krunos upę, esančią A1 kelio 87,335 km, rekonstravimas)“

2024 06 04

https://cinea.ec.europa.eu/index_en

Akcinė bendrovė „Via Lietuva” ir Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) 2024 m. balandžio 24 d. pasirašė projekto Nr. 101157195 — 23-LT-TM-VKKRD — CEF-T-2023-MILMOB „TEN-T kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda plėtra (tilto per Krunos upę, esančio A1 kelio 87,335 km, rekonstravimas)” (toliau – Projektas) dotacijos sutartį. Projekto finansavimui skirta daugiau kaip 9,4 mln. eurų. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšų, kurios bus investuotos į magistralinio kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda plėtrą pritaikant šį kelią dvejopam naudojimui (angl. dual-use).

Kelias A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda beveik visame savo ilgyje (311,40 km) turi automagistralės statusą. Jis priklauso tarptautiniam E kelių tinklui (kelio numeris – E85 Klaipėda-Aleksandropolis). Kelio ruožas tarp Kauno ir Sitkūnų taip pat yra „Via Baltica“ kelio dalis (tarptautinis numeris – E67 Praha-Helsinkis). E85 kelias yra vienas iš dviejų TEN-T pagrindiniam (ang. TEN-T core network) kelių tinklui priklausančių kelių Lietuvos teritorijoje.

Projekto tikslas – perstatyti esamą susidėvėjusį tiltą per Krunos upę (TEN-T kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda 87,335 km) bei pritaikyti jį tiek civilinėms, tiek karinėms reikmėms.

Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esantis tiltas per Kruną šiuo metu yra blogiausios būklės tiltas Lietuvoje. Atsižvelgiant į tai, jog Krunos tiltas yra intensyviausioje šalies automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei įvertinus čia kasdien fiksuojamus transporto srautus bei jų intensyvumą – įgyvendinant tilto rekonstrukciją priimtas sprendimas, pirmiausia, statyti laikinąjį tiltą. Pradėjus Krunos tilto rekonstrukciją, eismas vyks laikinu tiltu ir dviem rekonstruojamo tilto juostomis, taigi, su papildomais nepatogumais eismo dalyviai nesusidurs.

Laikinas tiltas bus dviejų eismo juostų viena kryptimi. Esamo tilto per Kruną rekonstrukcijos metu eismą iš Vilniaus Kauno kryptimi planuojama kreipti laikinu tiltu, o eismą iš Kauno Vilniaus kryptimi – rekonstruojamo tilto viena puse. Kita tilto pusė būtų rekonstruojama. Tokiu būdu judriausioje šalies automagistralėje bus užtikrintas sklandus eismas, mažinant spūsčių, eismo įvykių tikimybę. Pabaigus tilto statybos darbus, laikinas tiltas bus pašalintas ir eismas toliau vyks įprasta kelio trasa.

Tikimasi kad rekonstrukcija leis pasiekti šių rezultatų: padidės kelio pralaidumas minėtoje kelio vietoje, pagerės eismo saugumo situacija, sumažės eismo sukeliama žala aplinkai, bus užtikrintas greitas Lietuvos kariškių ir NATO sąjungininkų judėjimas. Patogus susisiekimas kariškiams reiškia kad bus galima greitai ir laiku dislokuoti karinius dalinius, didinti paramą Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse jau dislokuotiems kariams. Rekonstrukcijos darbai atitinka civilinio ir karinio mobilumo (t. y. dvejopo naudojimo) CEF reglamentą 2021/1153 ir 2021/1328.

Planuojama, kad visas projektas – laikinojo tilto pastatymas ir esamo tilto rekonstravimas – bus baigtas 2027 m. pabaigoje. Darbus atliks UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – kiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM.