- Pradžia
- >
- Prie „Via Baltica“ pradėtos poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelės statybos: Lietuvoje tokios dar nebuvo
Prie „Via Baltica“ pradėtos poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelės statybos: Lietuvoje tokios dar nebuvo
Lietuvos automobilių kelių direkcijai toliau vystant didžiausią nepriklausomos Lietuvos istorijos kelių infrastruktūros projektą, „Via Baltica” kelio atnaujinimą, rekonstruojamoje atkarpoje nuo Marijampolės pradėta statyti moderniausia iki šiol Lietuvoje poilsio ir transporto priemonių stovėjimo aikštelė.
Šioje, apie 11 ha ploto aikštelėje, numatytos atskiros zonos krovininiam ir lengvajam transportui, kemperiams. Taip pat planuojama įrengti keturias elektromobilių įkrovimo stoteles su stoginėmis. Čia bus statomas ir atskiras pastatas su tualetais ir dušais, numatyta poilsio teritorija su tam reikalinga infrastruktūra.
Teritorijoje papildomai numatyta sukurti ir žaliąsias zonas. Patogesniam transporto priemonių srautų paskirstymui, prieš įvažiavimą į aikštelę suprojektuota bei bus įrengta žiedinė sankryža.
„Kurdami šiuolaikinius standartus ir saugumo reikalavimus atitinkančią infrastruktūrą, turime nepamiršti, kad galimybė patogiai ir kokybiškai atsikvėpti – esminis poreikis ir itin svarbi kelionės sudėtinė dalis. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu šalia valstybinės reikšmės kelių itin trūksta patogių sustojimo vietų, mūsų keliamas tikslas – kelių naudotojams pasiūlyti visapusiškai komfortišką susisiekimą, tęsiant tokių aikštelių įrengimo plėtrą šalia didžiausio intensyvumo magistralinių kelių“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos Projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.
Minėta poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelė įrengiama šalia magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ir magistralinio kelio Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas sankirtos, automagistralės 64 km. Projektą pagal jungtinės veiklos sutartį įgyvendina UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“. Aikštelės įrengimo darbus planuojama užbaigti 2024 m. antroje pusėje.
Aikštelės įrengimo darbai vykdomi pirmoje „Via Balticos“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos projekto atkarpoje. Šios atkarpos rekonstrukcija pradėta šią vasarą. Tai – ilgiausias ir techniškai sudėtingiausias rekonstruojamas „Via Balticos“ ruožas. Pabaigus šios kelio atkarpos tvarkymo darbus, dviejų eismo juostų magistralinis kelias bus pertvarkytas į keturių juostų automagistralę su plačia infrastruktūra: bus nutiesta net apie 45 km jungiamųjų kelių, įrengta 10 žiedinių sankryžų, 5 viadukai, 4 tiltai, 3 tuneliniai pravažiavimai, 21 akustinė siena, įrengtas tinkamas apšvietimas ir kitos eismo organizavimo priemonės.
Kitą tokią poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelę planuojama pradėti rekonstruoti kelio Nr. A5 „Kaunas–Marijampolė–Suvalkai“ 95 km. kitąmet. Šiuo metu jau vyksta viešasis pirkimas daugiau nei 12 km ilgio „Via Baltica“ atkarpos rekonstrukcijos darbams atlikti, kurių metų planuojama rekonstruoti jau paskutinį ruožą su Lenkijos siena nuo 85 km iki 97,06 km.
Rekonstruojamas ruožas bus pertvarkytas į tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus atitinkančią 4 eismo juostų automagistralę su jungiamaisiais keliais, taip pat šiame ruože planuojama įrengti 4 žiedines sankryžas, 3 tunelinius pravažiavimus, 2 viadukus, požemines ir antžemines perėjas gyvūnams, pasienio užkardos sprendiniai, autobusų sustojimo stotelės su paviljonais, minėtą poilsio aikštelę ir kt.